Mărţişor ministerial… printre altele :)


De la Ministerul Educaţiei şi Cercetării, respectiv de la adresa de mai jos:

adresa.jpg

a venit următoarea urare de 1 Martie:

*

martisor-ministerial.jpg

*

Ei bine, citind versurile lui Virgil Carianopol, urarea ni s-a părut a avea un iz… cadaveric.

Putem analiza potrivit credinţelor populare, că pe mormântul lui X a crescut un nuc şi pe mormântul lui Y un cais, putem analiza scriptural: ţărână eşti şi în ţărână te vei întoarce, iar plantele îşi au rădăcinile în ţărână… şi, cu toate acestea… parcă sună, totuşi, mortuar urarea de primăvară, nu?

Floricelele astea firave, care au o viaţă atât de scurtă, nu sunt altceva decât „degetele strămoşilor”? Nu sună sinistru?

E greu cu inspiraţia în astfel de momente?! Am citit multe urări de 1 Martie aici. Multe dintre ele stupide, cretinuţe (într-unul, i se spune destinatarei „scumpă doamnă”, iar apoi să-şi pună floarea „pe pieptul mic şi fin” – dacă se irită „scumpa doamnă”?…), altele naive, altele simple de tot. Şi unele „actualizate”… în spirit manelist:

Pentru că nu eşti aici
Şi nu pot să-ţi dau pupici
Iţi trimit acum online
Un mărţişor super fain
Ziua să îţi lumineze
Inima să îţi vibreze
Că eşti super frumuşică
Cea mai dulce drăguţică!

  • Eu îmi amintesc şi acum ce mi-a scris un frate de-al meu pe un mărţişor primit de la el. Cred că eram în clasa 1 sau a 2-a…

Din razele livide ale timidului soare
ne curge lumină şi zâmbet de floare
şi plouă, şi plouă cu noi mărţişoare…

  • Nu-mi rămâne decât să-mi pun mintea la contribuţie (frumoasă expresie, nu-i aşa?) dacă vreau să vă urez vouă, adamelor, ceva de 1 Martie. Hm! Să vedem:

1martie.jpg Nu-i iarnă să n-o-alunge primăvara
Nu-i noapte să n-o-nghită zorii noi
Când dor de viaţă nouă împleteşte sara
În inima ţărânei dospită-n haine moi
Aştept ca hieratic
Sărut de soare paşnic
Să coacă pâinea vieţii în fiecare ochi
Cu ghiocei pe pleoape, cu irişi mărţişor
Să vină bucuria iubirii fără dor!

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De (la) prieteni, De toate. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Mărţişor ministerial… printre altele :)

  1. Camix zice:

    Nouă, adamelor. Iar eu, ca adamă ce mă recunosc a fi 🙂 , citesc şi iau urarea. Şi ochii rămân opriţi pe ultimul vers. Iubirii fără dor. Aşa să fie!

    Ce paradoxal e, totuşi. Dorul nu ni-l dorim prin preajmă. Iar de altă parte, dorul confirmă o importanţă, o iubire…

    „Degetele strămoşilor” mi-au adus aminte de aerul sinitru-comic din Familia Adams. Acolo merge bine poezia aceea. De Martie… sună tare ciudăţel! O să avem şi sărbători parodiate, până la urmă. Asta doar dacă au realizat cât de mortuar sună. Dacă nu au sesizat, atunci deja e vorba de altă ceva… 🙂

    Dar să revenim la sentimente frumoase. Frumoasă urarea pentru adame. Pentru evuţi nu iashte? 😛

  2. A.Dama zice:

    Eh, Camixadama, îmi plac asocierile tale cu Familia Adams! 😛

    Oricum, critica de specialitate ar găsi absolut revelatorie continuitatea viaţă-moarte-viaţă etc., etc. în poezia lui Carianopol. Ştiu eu ce ştiu!

    După a mea părere, cei din minister au fost prost inspiraţi să trimită aceste versuri.

    De dor, nu mai zic, că ai zis tu frumos! Iar de evuţi, evişori… de la Eva!… o sa le facem urări de 1 Aprilie. Sau de Father’s Day. Mai împrumutăm una, pe lângă Valentine’s şi Halloween. Cu Thanksgiving, iar stăm bine.

    Dar nu e prea mult, totuşi, pentru adame? În 14 februarie trandafiri, în 1 Martie mărţişoare şi de 8 Martie iar flori? Ar trebui decalate cumva pe parcursul anului. E prea mult dintr-o dată. Şi dacă mai ai şi ziua de naştere în martie!… 😀

    În camera mea zâmbesc mirositor zambile multicolore!

  3. Camix zice:

    14 februarie, zic eu, nu e doar a femeilor, ci a ambelor genuri deopotrivă. Să nu fim doar noi atât de răsfăţate.

    Nu de 1 Aprilie! Vor spune că suntem neserioase în declaraţii. 🙂 De father’s day ar mai merge. Problemă va fi doar cei ne-fatheri. 😛
    Dar nu cred că e nevoie să ne împrumutăm de la străini. Am avut anul trecut şi noi Ziua bărbatului. Trebuie să caut data, că uitai. Da, găsit. Anul trecut s-a sărbătorit în 5 mai.

    http://www.gardianul.ro/2007/04/28/monden-c6/e_oficial_5_mai_ziua_barbatului_-s93815.html

    Ca să recuperăm pentru cele două din martie. 🙂

  4. A.Dama zice:

    Da, merită să aibă şi adamii o zi a lor! 🙂 Iar cei cu nume de sfinţi mai sunt sărbătoriţi şi cu ocazia numelor. Şi poate sunt mai mulţi sfinţi adami decât sfinte adame. Cine ştie?

  5. ionatan zice:

    Prea multe ş-uri în mărţişorul ăla ministerial… Sună ca… o vorbă a rotundului 🙂

  6. ionatan zice:

    Îşi scot strămoşii degetele-afară
    Plimbându-le spasmodic printre plopi,
    Tot căutând o biată primăvară.
    Şi n-o găsesc… Dar mă lovesc în ochi.

    🙂

  7. no comments zice:

    Toporasii-degete-de stramosi vin, intr-adevar, ca o urare „plapanda”… de martie.
    De ce doar degetele? Hmm… oare de ce se numesc toporaşi? O fi vreo legatura intre degete si topor? Prea multe Ş-uri? Incearca si ei sa „şopteaşca”…
    Profunde imagini de martie 🙂 Te cuprind fiorii 🙂

  8. A.Dama zice:

    Eu zic să nu stai unde-s plopii,
    Că nu e loc curat în spasm,
    Mai bine mută către Sine ochii
    Şi-ascultă-al primăverii psalm.

  9. A.Dama zice:

    No comments,

    Mă laşi fără comentariu! 😀

    Deci ţi-a plăcut toporul de la toporaş! 😛

    Dar te cuprind fiorii că ministerul a dat cu toporul!

  10. no comments zice:

    :)) A.Dama…sper ca ai sesizat ironia dintre ghilimele… Incercam sa o urc pe culmi, sa nu ajunga toporul la ea… 😛
    Cat despre Minister…no comments…pur si simplu; fie ca este vorba de gluma…fie ca nu..
    Un adevar tot s-a surprins: „vechiul nu s-a invechit, si-a innoit doar anii”. Fiecare intelege ce vrea…

    P.S. multumiri pentru primavara-martisor cu sarut de soare..

  11. A.Dama zice:

    Dragă No comments,

    Să ştii că am ezitat puţin. Nu mi-am dat seama din prima dacă eşti pro sau contra, dacă le spui pe bune sau cu ironie. :)Mulţumesc pentru precizarea aceasta!

    Adică ministerul şi-a schimbat blana, năravul ba? 😛

Lasă un răspuns

