Poem în urcuş pe arcuş


Se făcea că urcam un povârniş
ca un arcuş
urcus.jpgîl ştiam ca-n palmă
de câte ori îl suisem
cu bucuria
sărutului luminii
deasupra?

Urcam şi-acum ca altădată
dar povârnişul meu
copilăresc
se prefăcuse-n munte
nemaiştiut
nemaiumblat
şi fiecare nouă
crăpătură
de stâncă
în care-mi adânceam
degetele
purta neînţeles
amprenta mea

Uneori la răstimpuri
se făcea că amprentele mele
se suprapun
amprentelor tale
că tu trecuseşi pe-acolo
sau poate încă erai
să-mi aţii privirea
către lumină
ştiam
ştiusem
amândoi
că sus urmează sărutul

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De îngânat. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Poem în urcuş pe arcuş

  1. Camix zice:

    Iau, ce final surprinzător! 😀 După ce ridicai sprâncenele, am reluat lectura, să prind tot ce scăpase la prima.
    Reacţia care vine în mod natural e să spui că a meritat povârnişul. Din plin! 😉

  2. A.Dama zice:

    E simplu poemul acesta, Camix. Aşa cum am promis după experimentul „dalb”. Am promis un poem simplu şi frumos.

    Vai, câtă modestie din parte-mi! Ouups! 😀

    Eu îl leg de „Ghimpii” lui Blaga. Mi se pare că au ceva în comun. 😛

  3. ionatan zice:

    Ei, acuma sa te vad! Cum cobori?

  4. A.Dama zice:

    Ionatan,

    Pe griful viorii şi pe bărbia violonistului? 😛
    Pe scara de pompieri? 😀

    Mulţumesc de zâmbet! 🙂

  5. A.Dama zice:

    Oare ce-ar fi potrivit să răspund la asta, Daniel?
    – Bravo!
    – Mulţumesc! 🙂

    Sau:
    – Bravo!
    – Să-ţi fie de bine! 😛

  6. Ted zice:

    Aşa cum ai avertizat: uşor, dar nu mai puţin fain! Dimpotrivă! Îţi doresc să te cobori îmbrăţişată!

  7. Daniel zice:

    Bravo, mulțumesc! Pe lângă Iulia Hașdeu, mai citesc Adama și Camix! Trei fete până acum… dar n-am de gând să lărgesc lista, fie și pentru lipsa de timp, fie și pentru unicitatea voastră! Bravo!

  8. A.Dama zice:

    Mulţumesc, Ted! Să ştii că îţi trebuie curaj să vii în faţă cu texte mai simple, mai ales dacă ştii multe despre poezie.

  9. A.Dama zice:

    Daniel, eu mai citii Cella Serghi, Ana Blandiana, Gabriela Adameşteanu şi altele, şi altele. Noi mai avem de parcurs etape până la apariţii editoriale. Dar, cine ştie? Într-o bună zi…

    Mulţumesc pentru aprecieri!

  10. Camix zice:

    Daniel, … 🙂 e onorant, foarte onorant; e stimulativ, foarte stimulativ.
    Mai am multe etape de parcurs (şi pe lângă cea editorială), dar mă stimulează să continuu!
    Mulţumesc (la puterea a 3-a)! 😛

Lasă un răspuns

