Leapşă „topică” – unde-ai vrea să locuieşti?


De la prietenii noştri, printre care se numără dear Bovanne, am primit o întrebare, la care el deja a răspuns, şi pe care le-o dăm mai departe lui Ionatan şi Adrian.

Unde-aş vrea să locuiesc?

6 variante de răspuns, câte-un colţ de stea fiecare:

1. În sărbătoare. Există un topos al sărbătorii. Hm. De-ar fi cu putinţă, acolo mi-aş face culcuş, baie, bucătărie, birou, terasă, (amfi)teatru, amvon. În eterna sărbătoare.

2. Într-un mugur de toiag cu posibilităţi de metamorfoză în fluier. Într-un mugur de fluier…

3. În duh şi adevăr. Ştiţi vreun loc mai aseptic?

4. Într-un cântec de lebădă. Semn audio-vizual. Signe du cygne.

5. În Paris, până mă satur! Încă n-am reuşit să mă satur de Paris. La un moment dat, cu atâtea greve, violenţe şi aglomeraţie, cu atâţia „străini”, m-aş sătura. Aş deveni xenofobă. Eu… străina… Şi m-aş sătura şi de apusurile roz-liliachii… din cauza poluării. Şi de atâta ploaie. La Paris plouă şi e cum nu e. Înveţi necum-ul. Şi tot ce se-ntâmplă are un incomensurabil grad de livresc. Cvartetul de corzi cu spectatori ad-hoc, printre cerşetorii lungiţi pe caldarâm, pe un fundal de Sorbonă „cu ochii deschişi”. Nici nu mai seamănă a tablou. E-o pagină de carte… Discurs autobiografic.

6. În Geneva, pe termen nelimitat! Greu de adunat în cuvinte raţiunile. Experienţe dense.

mur_reformateurs.jpgLa Zidul Reformatorilor – o primăvară cu flori violete şi recital din texte de Calvin şi Luther: „Să nu ne mângâie oare gândul că moartea e chemarea acasă din exil, în patria noastră cerească?” (Calvin, citat aproximativ).

jet-deau.jpgLa Jet d’eau, recital de poezii de dragoste.

vieille-ville.jpgÎn Oraşul vechi, atmosferă nocturnă, ludică, goală şi florală.

onu.jpgLa ONU, stranie senzaţie de acceptare, în contrast evident cu inacceptarea din alte locuri.

narcis.jpgLa Galerie Boyer-Labarre, o fărâmă d’art familial / familier. De la „Geneza” la „Apocalips”. „Narcis” şi „Moartea inocenţei”… „Fata Morgana” şi „Sărutul”.

.

În sărutul Domnului aş locui…

About A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De (la) prieteni și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Leapşă „topică” – unde-ai vrea să locuieşti?

  1. Pingback: Unde aş vrea să locuiesc? « Jurnalul scrierii iubirii

  2. Bibliotecaru spune:

    Aş sta în casa bunicilor aşa cum mi-o amintesc eu pe vremea când aveam mai puţin de o jumătate de metru.

  3. A.Dama spune:

    Dragă Bibliotecarule, dar cine ţi-a spus câţi (centi)metri aveai? Ai ţinut minte şi asta? Deci, în casa bunicilor… Sună patriarhal. Aşezat.

  4. Pingback: Unde mi-ar placea sa locuiesc… Leapsa… « Jurnalul calatoriei mele…

  5. addsalu spune:

    […] Hmmm… grea misiune imi revine… Dupa o postare scrisa ca la carte, am citit-o si pe cea a poetului Ionatan Pirosca… Ce as putea sa scriu, pentru a ma putea incadra, cat de cat, in “peisaj”? […]

    PS Mi-a placut exercitiul mai mult decat mi-as fi putut imagina…

  6. A.Dama spune:

    Pai, te-ai si descurcat, Adriane! Atunci sa ti se dea tot misiuni grele!🙂

  7. Ted spune:

    Pentru ca amintirile despre ceea ce a fost sunt in 99.99% din cazuri imposibil de retrait, le las sa fie ceea ce sunt: amintiri. Imi doresc mereu sa traiesc unde nu am mai trait: o experienta noua, o senzatie noua, o priveliste noua! Zilele trecuet m-am surprins dorind sa fiu in Alaska! De ce acolo? Pentru ca e iarna grea, si timp de 5-6 luni nu ai nimic de facut, decit sa te odihnesti in asteptarea primaverii! Un pic de odihna, nu mi-ar strica!

  8. A.Dama spune:

    Un „pic” de odihnă de 5-6 luni, Ted? Zâmbesc larg. :))))

    Dacă ar fi în Alaska şi o mână de oameni, să mai consumi insomniile, dacă s-ar ivi cumva, cu nişte predici.🙂

  9. Sky-Hunter spune:

    Bucurestiul ajunge momentan pentru mine. Insa, daca ar fi sa aleg, cred ca Timisoara …

  10. A.Dama spune:

    Măi, măi! Bucureştenii ăştia mândri! Autosuficienţi!😀😉
    Şi ce-ai avea în Timişoara, şi nu ai în Bucureşti?

Lasă un răspuns

