Credeai că n-are gheare (2)


cu ghearele albe asupra mea

până în sânge intră

să nu mai fiu

îngerul din oglindă se schimonoseşte

se răsuceşte se zbate să iasă

cu aripile negre asupra mea

cu ghearele albe

de e bine, de e rău

de e mine, de e el

s-a schimbat faţa luminii

se vede triunghiul

nu cercul

Prima „faţă” a dipticului o găsiţi aici.

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De îngânat. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Credeai că n-are gheare (2)

  1. Camix zice:

    Eu, una, m-am trezit de multe ori insirand cuvinte – de si mai multe ori gandind – cu privire la cat de puternic se zbat in noi gandul cel bun si gandul cel rau. Poemul acesta imi inspira acelasi sentiment de dr. Jekyll and mr. Hyde. Doar ca aici, exista o dorinta puternica de a fi acaparat, apucat de catre Bine si „vrajit” irezistibil si total, incat sa nu poata scapa fortei lui. Aceasta e o atitudine extraordinara, insa si extra-ordinara.

    Ce paranteza as face aici e ca, desi avem fiecare asemenea zbateri si dileme, noua ne toleram mai usor paradoxurile interioare decat altora, fie ele chiar aceleasi. Ciudat, interesant, de asteptat?

    Triunghiul si cercul sunt foarte ermetizate; per ansamblu, poemul are o forma destul de tehnica. Ideea, in schimb, e draga inimii mele.

  2. A.Dama zice:

    Tu stii citi bine, ma uimesti! Nu m-am gandit la Jekyll si Hyde, dar trimiterile acestea imi dau de gandit. 😛

    Imi place foarte tare formularea din paranteza! E tot o rana a oglinzii acest adevar, ca pe noi ne toleram mai usor cu propriile ciudatenii decat ii toleram pe altii.

    In sfarsit, am ajuns la triunghi si cerc. Ma bucur ca le-ai adus in discutie. Triunghiul ii revine lui Dumnezeu in acest poem. Iar rotunjirea e cea a umanitatii. Stiu ca cercul e o forma perfecta. Aici insa, trimiterea e la sferoidalul glob pamantesc, iar triunghiul e cel care isi impune lumina radianta.

    Hm. Da, ai dreptate. E ermetic. Macar asa, cu ocazia comentariilor, cei care ajung la ele vor prinde mai mult din poem… Ar trebui sa le vada si altii, da… 🙂

Lasă un răspuns

