Luaţi-i, sunt în Numele…


maini11.jpgL-am citit pe Bovanne, căruia o cerşetoare i-a refuzat pachetul de biscuiţi oferit… Mi-am amintit o altă istorioară, fără cerşetori, cu altfel de… neînţelesuri.

O mamă cu fetiţa ei de 12 ani treceau pe lângă un dispensar. O femeie bătrână, îmbrăcată cu haine… dernier cri în secolul anterior, păşea în faţa lor. Se îndreptă spre poarta dispensarului.

Femeia cu copila de mână avu un imbold brusc de a-i oferi bătrânei o bancnotă, dar nu îndrăzni să meargă după ea, pe alee. O întrebă pe copilă dacă merge ea. Fetiţa ezită câteva fracţiuni de secundă. Apoi acceptă. Ajunsă în faţa bătrânei, îi întinse banii: „Uitaţi aici, sunt în Numele Domnului!”

Bătrâna nu pricepu nimic din vorbele copilei. Privirea ei se mută întrebătoare de la mâna întinsă la buzele care rosteau cuvinte neînţelese. Ochii i se umeziră. Copila repetă: „Luaţi-i, sunt în Numele…”

Cu nesiguranţă şi emoţie, bătrâna întinse mâna să ia bancnota. Îi sărută fetiţei mâna, dar aceasta se emoţionă şi mai tare de acest gest. Bătrâna îi spuse ceva într-o limbă neînţeleasă…

– Mami, n-am înţeles nimic din ce-a zis tanti! Crezi că I-a zis ceva lui Dumnezeu?”

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De(z)legat. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Luaţi-i, sunt în Numele…

  1. catalin zice:

    ca umblu cu capul in nori
    sa o spuna norul de martori
    de care nu vreau sa scap
    pe care il chem
    insistand
    sa ma urmareasca
    ca pe un pungas
    pana cand voi fi platit
    si cea din urma letcaie
    si judecata sa ma afle
    fara datorii
    si ingerul ei sa treaca
    pe alaturi de mine
    cu sabia nescoasa din teaca
    si fluierand
    mai ales fluierand
    o cantare de marire!

    Catalin L

    PS Ma sincronizez? Catus’ de putin?!..

  2. A.Dama zice:

    Te sincronizezi, da! Ba, mai mult! Rimezi.

    Mă rog să te găsească al doilea înger fără leţcăi în buzunar. Să-ţi fi pus toţi biştarii în negoţ, de să şi-i ia cu dobândă!

  3. Ted zice:

    Adamo,
    am auzit de la un amic că la poarta de intrare în curtea unei biserici stătea şi cerea de milă un fost „frate” care căzuse în patima beţiei. Unii îi mai dădeau un leu-doi (pe vremea răposatului, cam pe la 1980) până când cel ce mi-a povestit, s-a gândit cum să-i dea cerşetorului o lecţie. S-a apropiat de el, a băgat mâna în buzunar şi i-a oferit o bancnotă de 100 de lei, spunându-i „sunt în Numele Domnului!”. Cerşetorul s-a uitat la bani şi i-a zis amicului meu: „Dacă mi-i dai de milă, îi iau, dar dacă mi-i dai în Numele Domnului, nu-i pot accepta, că-i voi bea şi nu vreau să beau banii Domnului!”

  4. A.Dama zice:

    E, într-adevăr, grăitor, Ted! Mulţumesc de… rimă! 😉

  5. acidutu zice:

    Maica-mea a mers in tara si, pe o straduta a Sibiului, a fost oprita de un copil al strazii.
    -Tanti, tanti!…
    -Vrei sa-ti dau niste bani?… a intrebat maica-mea!
    -Nu, tanti! Mi-e foame… vreau un corn… ceva.
    -Bine, vino cu mine la magazin.
    Inauntru, vanzatoarea s-a uitat cam incruntata… Si asta as vrea, si asta, si asta, si asta, si as mai vrea putin parizer… a spus copilul.
    Taraia plasa dupa el… multumit. -Multumesc mult, tanti!
    Vanzatoarea… ramase cu multe intrebari fara raspuns! Sa daruiesti, sa simti pentru aproape, sa vezi dincolo de aparente, sa fii generos… fara nici o rasplata. E greu, dar nimic nu este imposibil!

  6. A.Dama zice:

    Da, Acidutzu! Unii inteleg greu generozitatea. Bine macar ca a cerut doar mancare copilul, ca daca ar fi vrut un ATV… 😀

  7. acidutu zice:

    Tare mult va mai place… sa inlocuiti „c” cu „z” … imi stricati bunatate de prenume! lol si iar lol!

  8. A.Dama zice:

    Lamureste-ne si pe noi cum e cu prenumele asta! E Aciducu sau Acidutzu? 😛

  9. acidutu zice:

    Era sa inghit o boaba de strugure cam mare, nezdrobita… cind am vazut Aciducu… radeti si iar radeti!

Lasă un răspuns

