Filosofo-teologhie la 4 ani


– Vezi, unchiu’, eu îs bogat. Avem maşină, două case, apartament, terenuri. Şi mai avem şi bani mulţi. Da’ tu eşti sărac.

– Aşa zici tu, că-s sărac? Vai de mine-atunci! Dacă-s sărac, înseamnă că trebuie să-mi dai şi mie bani, ca să am cu ce să-mi cumpăr de mâncare. Dacă nu mai am ce mânca, o să mor.

– Da’ nu-i nimic dacă mori, că te duci la Domnul Isus!… Şi acolo-i frumos!

– Dacă-i aşa frumos, tu de ce nu vrei să mori? Tu vrei să mori şi să mergi la Domnul Isus?

– Da’, eu nu pot să mor acum, că trebuie să muncesc. Până acum o muncit tati şi mami, acum trebuie să muncesc eu pentru ei.

– Da’ dacă unchiu’ nu are bani, trebuie să-i dai tu, să se descurce şi el, şi tuşa, să nu moară.

– Ba nu. Mai bine moare, aşa zice şi cântarea: „Că dacă murim, pentru Domnul trăim…”

…………………………………………………………………………………………..

Să zâmbeşti? Să plângi?

Despre A.Dama

https://adamaica.wordpress.com
Acest articol a fost publicat în De toate. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Filosofo-teologhie la 4 ani

  1. bovanne zice:

    Să râzi cu lacrimi. 🙂 Tare piciul.

  2. adamaica zice:

    Asta am şi făcut, Bovanne. M-ai prins. 😀

  3. bovanne zice:

    Era, orişicum, singura reacţie normală într-o astfel de împrejurare. 🙂

  4. Pingback: În poză nu mi-e frică de nimic « Jurnalul scrierii iubirii

  5. TDP zice:

    Sper că este o glumă… Dacă este adevărat, e prea trist! Un fel de Domnul Goe creştin… Păcat!:-(

  6. adamaica zice:

    Nu-i glumă, Ted. E un dialog autentic. E drept că „unchiul” era mai in varstă, iar unii copii au percepţia asta asupra vieţii, că moartea îi seceră pe cei mai în vârstă. De altfel, copilul era foarte convins că trebuie să muncească de la 4 ani, că până acum au muncit destul părinţii. Chiar îşi luase o trusă cu scule şi voia să măsoare un perete. 😛

    Da, ne vine să râdem că sunt foarte creativi şi au o logică (mult) dincolo de logica noastră, însă e şi cu două tăişuri gândirea lor… e-adevărat!

Lasă un răspuns

